tisdag 18 oktober 2011

Ny dag, nya skor.

Skrev i ett tidigare inlägg att jag beställt ett par Inov-8 Roclite 288. Har sedan dess hunnit vara bortrest lite mer än en vecka men vid hemkomst låg ett paket och väntade!

Har testat skorna till och från jobbet som mest under de senaste dagarna. Men idag provade jag att ha dom på mig hela arbetsdagen. Skorna är riktigt riktigt sköna, varma och goa men har ändå inte svettats om fötterna! Och då har jag varit inomhus hela tiden.

Är helt slut/ont i båda underbenen samt fotsulorna/fotmuskulaturen dock. Har svårt att bestämma huruvida det är smärta eller helt enkelt muskelvärk (av den goda typen). Denna typen av "fotanpassade" skor har ju ofta en tendens att låta ben och fötter användas till saker dom förvisso är gjorde för men dock ovana vid. Så det återstår att se vad "smärtan" beror på, men det är intressant! Det är liksom som en trötthet eller molande värk, vilket får mig att fundera i dessa banor.

Men hittils är jag alltså riktigt nöjd med skorna och dess användning i stadsmiljö. Det återstår att se hur de presterar när jag kommer ut i skogen, vilket jag verkligen hoppas att jag gör snart! Ska försöka få till någon mindre vandring inom de närmaste helgerna hade jag tänkt!

Har sedan en mindre vandring i somras bärandes mina Merrell Trail Glove haft lite smärta i fotlederna. Denna börjar ÄNTLIGEN ge med sig vilket ger mig hopp och en helt fruktansvärd lust att ge mig ut igen, denna gång i mina nya kängor dock! Kommer återkomma med en lite småutförlig recension då!

ÄGG UT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar