söndag 30 oktober 2011

The planification of a plan.

Eftersom jag nu är i planeringsstadiet för nästa utevistelse så testade jag igår natt min liggunderlagskombination som jag tidigare nämnt i DETTA inlägg. Denna gång testade jag dock detta inomhus hos en vän för att därmed kunna eliminera temperaturproblematiken från ekvationen. Slutsatsen är väl att jag inte sover sådär värst jättesuperskönt trots att det är en hel del bättre än ett vanligt cellplast. Nu var ju förvisso marken inte jord & barr utan parkett. Det är ju snäppet hårdare såklart. Men jag börjar ändå inse ja...min klenhet eller kanske snarare att jag helt enkelt inte nöjer mig med att sova minsta lilla obekvämt!!! Typ...

Så jag börjar mera på allvar fundera på att skaffa mig en vettig riktig luftmadrass(alltså ej självuppblåsande). Problemet med de billiga varianter som finns är vikterna på dessa. Problemet med de lättare finare varianterna är att priserna enligt mig är helt sanslösa! Har sen ett tag tillbaka tittat en del på Therm-A-Rests variant NeoAir. I våra svenska butiker ligger detta runt 1500kr(!). Vilket enligt mig är på TOK för mycket för en luftmadrass. Jag hittade ett begagnat exemplar på Ebay häromveckan för dryga 700kr men där förlorade jag tyvärr budgivningen pga. tidsslarv (tidsslarv är alltså det ordet som man använder för att beskriva slarv med tiden, om ni hajjar änna va).

Therm-A-Rest NeoAir - 260g i storlek small (119cm långt)

Så i nuläget får jag nöja mig med att sukta efter denna fina madrass. Väntar på dagen då någon härlig galning går in och säljer ett exemplar för en vettig summa och då slår jag till DIREKT PANG BOOM CRASH!

Nästa helg blir det en tvånätters tripp till Svartedalens naturreservat (strax öster om stenungssund). Det ska bli så fjantigt roligt, gött, trevligt, mysigt och helt fantastiskt att jag vet inte riktigt var jag skall ta vägen. Mer än att jag ska dit då. Men fram tills dess har jag liksom ingen jävla aning!!!

ÄGG UT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar