onsdag 12 mars 2014

Lång tid ingen sjö.

Det var återigen ett bra tag sedan jag skrev något. Det har hänt saker ändå. Men har inte blivit nåt skrivet om det här tyvärr!

Jag tittade tillbaka lite på mina senaste inlägg, och där är ett par saker som kanske kan finnas ett intresse av att uppdatera lite.

Först och främst Vedköket!
Det har testats ett par gånger till sen första gången på balkongen. Och det fungerar faktiskt riktigt bra! Jag skrev i förra inlägget att det behövdes mer ventilation till kastrullstödet vilket jag åtgärdade. Då brann det riktigt fint. Men efter två uppeldningar blev aluminiumen (som stödet är gjort av) så varmt att det ramla ihop av tyngden från kastrullen. Så jag gjorde ett nytt stöd. Jag återkommer med det i ett eget inlägg istället när jag fått fram bild på det nya stödet.

Angående mat-torken har även den blivit färdigtestad och använd ett flertal gånger faktiskt. Skrev i det inlägget att jag i framtiden skulle skriva ett längre inlägg om detta. Vilket jag tänker att jag gör som så att, om någon är intresserad av detta kan ni väl kommentera här på bloggen så slänger jag ihop ett sådant inlägg.
För trots allt skulle det ta lite tid om det ska bli något vettigt av det. Och är det ingen som är intresserad av att läsa om det finns det ju därmed ingen anledning att skriva det.

Som avslutning kan jag meddela att det om cirka två veckor bär av till jämtland igen! Denna gången själv och jag färdas på skidor och med pulka. Verkligen inte otroligt att det kommer mer om detta både innan jag sticker och efter som en liten summering av hur härligt jag haft det. För det kommer jag garanterat ha!

Ha de gött folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar