onsdag 2 november 2011

Att bli packad och läsa kartan.

Näst sista kvällen innan jag ger mig ut nu. Så lite försiktigt har jag börjat förbereda det hela med att idag införskaffa mig en karta samt börja plocka fram utrustning och annat inför trippen.

Köpte mig en karta från Calazo som har kartor tryckta på Tyvek. Det är alltså ett vatten & stryktåligt material vilket enligt uppgift skall innebära att kartfodral blir överflödigt. Detta återstår att se men efter lite kläm & känn verkar det vara rejäla grejer!
Kartan är i skala 1:50 000 och täcker hela svartedalens naturreservat samt tjörn, orust och en hel del annat. Det är en karta i första hand anpassad för de som skall vistas på hav och sjöar men lämpar sig även bra för oss som vill hålla oss på land.

Har efter lite eftersökningar på internet lyckats klura fram vilket område i Svartedalen som är det mest fiskevänliga. Det är bra att veta för där kommer det troligen vara som mest folk och alltså det ställe jag vill hålla mig borta ifrån.

Nu blir det till att fokusera på att planera maten!

ÄGG UT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar