tisdag 20 december 2011

Fan va de luktar tält i vardagsrummet!

Förvånande men glädjande nog kom idag en avi nerdimpandes och svisch o svisch så låg det en låda på mitt vardagsrumsgolv. En låda fylld med glädje.

"The stakes are in a stake sack which is inside of the pole sack which is rolled inside of the tent and all in the tent stuff sack. And then there is the box. So the poles should be well protected."
Både låda och tält och stänger var i felfritt skick. Men det kliade för mycket i fingrarna för att vänta tills jag kunde komma ut i det fria. Så...

Jag tog en bit repsnöre och klämde fast i balkongdörren och la ett snöre från handtaget ner och under dörren till hallen. Och vips så kunde jag spänna upp tältet i vardagsrummet! Ha!

Det är reflexer i stormlinorna. Tror jag...

Ursäkta röran, vi testar tält i vardagsrummet.

Tältet var precis som jag hört tidigare väldigt (VÄLDIGT!) rymligt för ett enmanstält. Känner man varandra väl och inte har något emot kroppsvärme får man nog faktiskt plats två personer där inne! Men då bör man ligga ganska still eftersom innertältet är väldigt nära yttertältet och kondens och allt det där ni vet. Men det skulle gå!

Och att sitta inne i tältet var absolut inga problem för mig, simulerade även lite matlagning i absiden vilket absolut skulle fungera utan något vidare krångel. Tältet var även som utlovat redan sömtätat, om det är bra gjort eller ej återstår att se men en lättare inspektion hittade inga större galenskaper.

Nu är det ju jul om några dagar, vilket gör att jag får hålla mig i stadsmiljö under helgen. Men förhoppningsvis blir det en natt i föräldrahemmets trädgård iallafall! Ska försöka testa tältets prestanda i så många aspekter som möjligt, men kan ju tyvärr inte påverka exempelvis vädret. Eller vinden. Men det ska sovas och lagas mat iallafall!

ÄGG UT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar